Diverse zenders in Zwijndrecht, Papendrecht, Barendrecht, Alblasserdam en Hendrik-Ido-Ambacht deden mee aan de Winter3Daagse door zestig uur lang radio te maken voor het goede doel. De opbrengst: 59.573 producten voor voedselbanken en de regionale speelgoed-kledingbank.
Zestig uur lang werd er onafgebroken radio gemaakt om aandacht te vragen voor mensen in armoede. Onder meer scouting Panoord hielp met de presentatie.
De actie werd breed gesteund in de regio. Zo droegen 36 scholen en verschillende verenigingen hun steentje bij. Supermarkten organiseerden inzamelacties. Er was ook een pubquiz bij de tennisvereniging Barendrecht en een escaperoom door leerlingen van Het Theaterhuis Drechtsteden.
Broers Wouter en Lucas Hooikaas hebben dit jaar voor de vijfde keer op rij hun handen uit de mouwen gestoken. Zij zamelden met hulp van hun vader maar liefst 22.000 producten in. Ze gingen langs huizen voor kleding en lege flessen en haalden oud ijzer op in de regio.
"Elk jaar groeit de Winter3Daagse, en dat hadden we nooit zonder alle vrijwilligers, scholen, bedrijven en inwoners kunnen bereiken. Het laat zien hoe sterk we samen staan", aldus Bram de Waard, één van de organisatoren.